descantec de criza

  Initial am vrut sa fac azi o cronica a filmului Twilight, pe care in sfarsit l-am vazut si eu aseara, dar probabil ca o voi face in zilele ce urmeaza, fiindca ceva mi-a atras azi atentia in mod deosebit si mi-am zis ca trebuie sa scriu despre asta. Asadar, azi dimineata, stateam la lucru, la biroul meu improvizat si in timp ce ma faceam ca lucrez, citeam primele pagini ale cotidianului local de succes - Arad Express - spun de succes, nu pentru potentialul tirajului pe care l-ar putea avea sau a concurentei la nivel calitativ al articolelor ci datorita numarului mare a celor care il citesc prin simplul fapt ca se distribuie gratuit dimineata prin statiile de tramvaie. Revenind, rasfoiam deci primele pagini, si printre articolele care-mi sar inaintea ochilor, cu traficanti de droguri retinuti, calugari tibetani arestati, numarul mare de tabere de tigani in Italia, nimic nou sub soare de altfel, pe pagina a treia sub o poza cu un smart fourfor putin sifonat dupa ce a lovit un pieton, gasesc un chenar negru, in interiorul caruia o tanti, pe numele de Valeria Zena, isi ofera serviciile, la cererea oamenilor, care va sa zica. Servicii, de care toata lumea a auzit si stie despre ce e vorba: celebrele dezlegari de cununii, blesteme si farmece, lecuirea de betie, ipotenta (asa scria si in reclama ei, nu am mancat eu litera) si aducerea persoanei iubite (de unde s-o aduca nu stiu, dar poate ca asa se explica multe dintre rapiri).  Nimic deosebit, nu? Sau cel putin asa pare la prima vedere, fiindca tanti asta, detinatoare a tot felul de leacuri, smirne si miruri sfinte si chiar a fructului dragostei (ma tot intreb oare care poate sa fie fructul asta? ) se lauda ca pe langa sporul pe care-l aduce in casa si succesul in afaceri ea are puterea de a "redresa firme falimentare".   Si atunci din nou imi pun intrebari: oare pentru ce naiba s-a mai chinuit guvernul asta sa tot faca pe imprumuturi de miliarde de euro in stanga si-n dreapta (bine, in afara motivului ca vor sa-si ia modelul nou la masina care o au si sa-si mai ridice vila cu un etaj) cand noi, romanii (sau mai bine zis, tiganii) avem puterea de a scoate intreaga Europa, din criza asta financiara? Oare chiar nu si-a dat nimeni seama de potentialul acestor voodoo pipalsi? Italienii ar trebui sa ne fie recunoscatori, vor fi a doua tara, dupa noi, care va iesi din criza, vom fi din nou bine vazuti (nu stiu de ce am scris din nou, pentru ca nu stiu cand am fost noi vazuti bine vreodata). Vom aduce pacea si bunastarea in lume, ca nu degeaba mai auzi pe unii numind pamantul acestei tari Gradina Maicii Domnului (de unde pana unde, nu stiu, traditia-i mare si sfanta). Iar daca rodul Maicii Domnului s-a dovedit a fi calea de mantuire a acestei lumi, poate ca si rodul semintelor din Gradina Ei, adica noi, poate aduce o noua salvare a lumii. Dar nu stiu cum se face, ca in loc sa rasara flori in Gradina asta, cresc numai ciulini si buruieni. 
 Si totusi, ce ne facem? Daca nu ei, aceste buruieni ale societatii, care-ti ghicesc viitorul in palma si in zatul de cafea, atunci cine ne mai poate salva de criza asta ce pare sa ne cuprinda pe toti ca o boala inchipuita ce se transmite prin televizor? 
Daca nu ACUM, atunci cand? Mai ales ca suntem avertizati, cu text inrosit, in acel anunt, ca dezlegarile au efect maxim in Postul Pastelui.
Oare cat timp ii vom mai discrimina si marginaliza pe acesti "vizionari", oare cat timp le vom mai ignora calitatile?
Pana la urma, tot au ei noroc ca ii ignoram si ca nu s-au nascut in Kenya, ca altfel de mult ar fi fost si ei arsi de inchizitia bunelor moravuri (dar din nou noroc pe capul lor, ca ne lipseste asa ceva). 

luni, 23 martie 2009

1 Comment:

Venesa said...

imi place ce scrii, esti foarte bun...mda si eu recunosc ca citesc Arad Express in cafenea ca doar e pe gratis, dar e plin d porcarii, ma amuza foarte tare fata zilei si sectiunea de fashion...nu citesc stirile ca nu exprima nimic nou in Romania, aceleasi crime, aceiasi coruptie, aceiasi oameni...